کالاها

دسته بندی ها

detail-blog
خرداد 21, 1401

راهنمای جامع خرید کولر گازی اسپلیت

خرید کولر گازی با نزدیک شدن به فصل گرما بیشتر می‌شود. امروزه انواع مختلفی از کولرهای گازی و اسپلیت یا تهویه مطبوع AC در بازار کشور موجود هستند، از تنوع در شکل و اندازه گرفته تا تنوع قابلیت‌ها و ویژگی‌های مختلف آن‌ها، همگی باعث شده تا خرید اسپلیت کمی سخت‌تر به نظر برسد. به همین دلیل، در ادامه این مطلب، نکاتی اساسی را برای خرید کولر اسپلیت بررسی می‌کنیم که به شما کمک می‌کند تا بهترین کولرگازی متناسب با نیاز و بودجه خود را خریداری کنید.

کولر گازی اسپلیت AC و مزایای آن

سیستم‌های اسپلیت AC (Air Conditioner) یا تهویه مطبوع در ایران بیشتر با نام کولر گازی شناخته می‌شوند. اسپلیت‌ها یا کولرهای گازی دو تکه از دو بخش اصلی تشکیل شده‌اند. بخش اصلی که درون فضای اتاق قرار می‌گیرد، هوای داخل را خنک کرده و بخش کندانسور در بیرون، هوای گرم را بیرون می‌دهد. خرید کولر گازی یا اسپلیت‌ها و استفاده از آن برای خنک نگه داشتن محیط، مزایای زیادی برای ساختمان‌های امروزی دارد. از جمله نکات مثبت خرید کولر گازی عبارت است از:

  • بازدهی انرژی بیشتر
  • خنک‌کنندگی بیشتر
  • سر و صدای کمتر نسبت به کولرهای معمولی
  • نیاز به زمان و هزینه کمتر برای تعمیر و سرویس

خرید کولر گازی؛ چه کولری برای من مناسب‌تر است؟

قبل از هر چیز، در زمان خرید کولر گازی باید به نیاز خود توجه کنید. باید ببنید که شما برای چه منطقه‌ای کولر را می‌خرید و یا چه کاربردهایی از آن مورد نظرتان است. بعضی از سیستم‌های اسپلیت علاوه‌بر خنک کردن، حالت گرمایشی هم دارند. به همین دلیل، اگر در منطقه‌ای هستید که در طول سال دماهای متغیری دارد، سیستم‌های دوکاره انتخاب بهتری برایتان هستند؛ اما اگر تنها برای خنک کردن هوا به دنبال خرید کولر گازی هستید، سیستم‌های اسپلیت سرمایشی گزینه بهتری هستند.

علاوه‌براین، باید بودجه‌ای که برای خرید اسپلیت در نظر گرفته‌اید هم مشخص کنید. انواع کولرهای گازی با قیمت‌های مختلف در بازار در دسترس هستند و شما می‌توانید با تعیین بودجه خود، گزینه‌های مناسب را پیدا کنید. همچنین به برخی هزینه‌های جانبی از جمله هزینه نصب، راه‌اندازی، تجهیزات و البته سرویس کولر هم فکر کنید. شاید در ابتدا به نظر برسد که خرید کولر گازی هزینه زیادی دارد، اما زمانی که یک سیستم کارآمد با سطح انرژی مطلوب را در نظر بگیرید، در درازمدت متوجه می‌شوید که حتی به کاهش هزینه‌هایی مانند قبوض برق هم کمک می‌کند.

۱۰ نکته مهم برای خرید کولر گازی اسپلیت

برای خرید اسپلیت باید به جزئیات آن توجه کنید. مهمترین نکاتی که برای انتخاب بهترین سیستم اسپلیت باید در نظر داشته باشید، عبارت است از:

ظرفیت سیستم

ظرفیت خنک کنندگی کولرهای گازی با واحدی به نام تُن یا Tonnage اندازه‌گیری می‌کنند. معمولاً کولرهای با ظرفیت ۱ تا ۱.۵ تُن می‌تواند گزینه مناسبی باشد (هر یک تن برابر با ظرفیت ۱۲ هزار BTU است. ۱.۵ تن برابر می‌شود با اسپلیت ۱۸ هزار).

فضای اتاق

برای آن که بدانید بهترین ظرفیت و توان کولر چیست، باید در زمان خرید به فضایی که قصد دارید سیستم را در آن نصب کنید، توجه داشته باشید. اندازه اتاق و متراژ کف آن از فاکتورهای مهم در خرید کولر گازی است. همچنین بررسی کنید که آیا در طول روز، نور خورشید بطور مستقیم به اتاق وارد می‌شود یا نه. اگر فضای اتاق کمتر از ۱۲ مترمربع است، یک کولر گازی با ظرفیت ۱۲ هزار را انتخاب کنید. اما برای متراژهای ۱۵ مترمربع  و بیشتر، خرید اسپلیت ۱۸ هزار و بالاتر را پیشنهاد می‌کنیم.

کمپرسور

یکی دیگر از فاکتورهای مهم برای خرید اسپلیت توجه به نوع کمپرسور آن است. همانطور که قبلاً گفتیم، این بخش وظیفه خارج کردن هوای گرم از فضای اتاق به بیرون را دارد. نوع کمپرسور می‌تواند بطور مستقیم روی بهره‌وری انرژی کولر گازی شما تأثیر بگذارد بنابراین، مهم است که باتوجه به نوع استفاده خود آن را انتخاب کنید. مدلهای جدید اسپلیت دارای کمپرسور اینورتر هستند که بازدهی انرژی و عملکردی بسیار بهتری دارند. در این زمینه مقاله تفاوت اسپلیت اینورتر با معمولی چیست؟ را بخوانید.

کولرهای اسپلیت ایران رادیاتور با کمپرسور روتاری GMCC توشیبا و کمپرسور اینورتر می‌باشند.

رتبه‌بندی بهره‌وری انرژی

یکی دیگر از نکات مهم برای خرید کولر گازی که بطور مستقیم به میزان برق مصرفی سیستم اسپلیت اشاره دارد، درجه انرژی است. رتبه بهره‌وری بالاتر، به معنای توان و بازده بالاتر کولر بوده و معمولاً به صرفه‌جویی در مصرف انرژی هم کمک می‌کند. برای خرید کولرهای با رتبه بالاتر، باید هزینه بیشتری بپردازید.

کلیه اسپلیتهای ایران رادیاتور رده مصرف انرژی A را دارند.

گارانتی

گارانتی هم یکی دیگر از فاکتورهای مهم در انتخاب و خرید اسپلیت است. علاوه‌بر مدت زمان گارانتی، نوع گارانتی و خدماتی که برند سازنده پوشش می‌دهد هم مهم است. هرچه مدت زمان بیشتری تحت پوشش گارانتی باشید و موارد بیشتری شامل آن شود، با خیال راحت‌تری می‌توانید کولر گازی مورد نظر خود را خریداری کنید.

گارانتی کولرهای اسپلیت ایران رادیاتور: ۵ سال ضمانت کمپرسور و ۱۸ ماه ضمانت قطعات

فیلترهای هوا

امروزه کولرهای گازی و سیستم‌های اسپلیت AC تنها یک وسیله برای خنک کردن فضای نیستند. برخی از این سیستم‌ها دارای فیلترهای متعددی برای تصفیه هوا هستند که می‌توانید متناسب با بودجه و نیاز خود، انواع فیلترهای ضد ویروس، ضد گردوغبار و … را خریداری کنید.

ویژگی‌های هوشمند کولر

در زمان خرید کولر گازی احتمالاً متوجه می‌شوید که فروشنده برخی ویژگی‌های هوشمند و جدید را برایتان توضیح می‌دهد. این قابلیت‌ها به استفاده راحت‌تر و کارآمدی بیشتر سیستم اسپلیت کمک می‌کنند. امکان اتصال به Wi-Fi، اپلیکیشن‌های اختصاصی، امکان کنترل از راه دور و … از قابلیت‌های هوشمند کولرهای گازی هستند.

فضای نصب

همانطور که می‌دانید، کولرهای گازی از دو قسمت مجزا تشکیل شده‌اند و باید هم در داخل اتاق و هم در بیرون، یک فضای مناسب برای نصب آن‌ها در نظر بگیرید. برای خرید اسپلیت خود به این مسئله توجه کرده و سیستم را باتوجه به فضایی که در اختیار دارید، انتخاب کنید. اگر فضای محدودی دارید، بهتر است اسپلیت‌های کوچک‌تر و یا حتی کولرهای پرتابل را خریداری کنید.

سطح سر و صدا

یکی از دلایل مهمی که ما خرید کولر گازی را به جای استفاده از کولرهای معمولی انتخاب می‌کنیم، سروصدای کمتر آن است. اگر یک کولر گازی صدای زیادی ایجاد کند، احتمالاً خرید آن کار منطقی نیست. پس در کنار سایر ویژگی‌های مهم برای خرید و انتخاب سیستم اسپلیت، به کم بودن سروصدای آن مخصوصاً در درجات بالای گرمایشی و پایین سرمایشی هم توجه کنید.

روش تعمیر و سرویس

روش نصب، راه‌اندازی، تعمیر و سرویس‌های دوره‌ای هم یک فاکتور مهم دیگر برای خرید اسپلیت است. سادگی نصب و راه‌اندازی و نیاز به سرویس در دوره‌های طولانی‌تر، بسیار مهم است و هزینه‌های شما را کم می‌کند.

جمع‌بندی: راهنمای خرید کولر اسپلیت

خرید کولر گازی اسپلیت و نکاتی که در زمان خرید باید در نظر بگیرید را در این مطلب بررسی کردیم. سیستم‌های اسپلیت که ما بیشتر آن را با نام کولر گازی می‌شناسیم، علاوه‌بر خنک کردن هوای اتاق، هوای گرم فضا را به بیرون هدایت می‌کنند. به همین دلیل است که بازدهی این کولرها بیشتر از کولرهای معمولی است. برای خرید اسپلیت باید به نکات مختلفی از جمله قابلیت‌های مختلف آن، ظرفیت، گارانتی و … توجه کنید.

نظرات کاربران

دیدگاهی بگذارید

مركز تخصصی تاسيسات بشارتي فر – نافعی با فن آوری مدرن و بروز ، ارائه کننده کیفی ترین اقلام در سراسر استان گلستان در حوزه تاسیسات بوده و با اتخاذ تدابیر منحصر بفرد در انتخاب نمایندگان ، محصولات خود را به شکل کاملا سیستماتیک و با ایجاد شبکه گسترده فروش و خدمات پس از فروش در سراسر استان گلستان عرضه می نماید.

کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت   تاسیسات بشارتی فر – نافعی   می باشد

بستن

کالاها

دسته بندی ها

  • ورود با پیامک
  • ورود با رمز
user

Select the fields to be shown. Others will be hidden. Drag and drop to rearrange the order.
  • تصویر
  • امتیاز
  • قیمت
  • موجودی
  • موجودی
  • وزن
  • طول
  • اطلاعات
Click outside to hide the comparison bar
مقایسه